Technologie
11/01/2021

Vzpomínáte na fenomén Pokémon Go?

Mobilní hra Pokémon Go, která využívá tzv. rozšířené reality, už nějaký čas nevzbuzuje takový mediální zájem jako v roce 2016 při svém spuštění, avšak na nezájem hráčů si určitě stěžovat nemůže. Koncem roku 2020 měla hra 147 milionů aktivních uživatelů a jejich útraty dosáhly 1 bilionu dolarů.

Z Pokémon Go se stal neuvěřitelný hit, který rychle prorazil za hranice videoherního odvětví. Zvednout zadek a vypravit se ven s mobilem v ruce chytat pokémony se totiž odhodlali i ti, kteří tradiční hry s pokémony nejenom neznají, ale ani se nepovažují za hráče.

Pokémon Go se předloni jako jediné hře podařila ještě jedna věc, a to mít větší příjmy než v roce, kdy byla spuštěna. Uživatelé totiž při chytání pokémonů v aplikaci utratili 894 milionů dolarů. Pokémon Go je pátou nejvýdělečnější mobilní hrou roku 2019, uvádějí analytici ze Sensor Tower.

Každý hráč si přijde na své, někdo se najde v PvP soubojích se zajímavými odměnami, někoho osloví chytání a nájezdy na legendární a mytické pokémony. Před posledním přepracováním PvP byl za rank 10, na který jsem se dostal na poslední chvíli, jako odměna speciální Pikachu Libre. Usmálo se štěstí i na vás?

Aktuální novinkou je zvýšení lvl ze 40 na 50. Konečně jsme se dočkali, někteří hráči hru dohráli již několikrát, sběrači zkušeností si mnou ruce, nahromaděné xp jim umožní rychlejší vzestup. Úprav se dočkaly i medaile, z nejcennější zlaté na platinovou, jejíž vlastnictví je podmínkou pro některé nové úrovně.

K příležitosti 25. výročí světa pokémonů a 5. výročí hry Pokémon Go společnost Niantic uspořádá virtuální událost. Událost se bude konat 21. února 2021. Vstupenky jsou již k dispozici za 299 Kč a zakoupit je můžete přímo v aplikaci.

Na závěr jedna novinka o spolupráci firem Qualcomm a Niantic. Vyvíjejí nové referenční brýle pro rozšířenou a virtuální realitu, které firma říká XR (eXtended Reality). Zatímco Qualcomm se postará o hardware, zmíněný Niantic by měl těžké železo napojit na svůj softwarový svět rozšířené reality, ve kterém vybudoval nejprve experimentální hru Ingress a posléze už mnohem masovější a úspěšnější Pokémon Go.

Jakub Mařáček